Halloween party ideas 2015

foto oleh Brad Dowdy
Salam dariku untukmu, kompasiana
Dikau bagai gadis yang selalu kupuja dalam hati
Seharian tanpamu serasa tak ada matahari yang bersinar setiap hari
Aku pun rindu bersua denganmu

Dalam dirimu ada banyak yang bisa kupelajari
Aku pun rindu untuk membaca tulisan teman-temanku
Bila aku tak hadir hari ini
Izinkan aku pergi untuk sementara

Tetapi engkau mesti ingat
Aku akan kembali tak lama lagi
Aku pergi tetapi jiwaku masih di sini
Tak apa-apa kan

Aku pergi untuk sementara
Aku juga mesti melakukan pekerjaan lain selain bersua denganmu
Aku titip surat ini untukmu
Bukan bermaksud berpisah denganmu untuk selamanya

Bukan bukan bukan
Aku sengaja bersua pagi ini
Sebab sepanjang hari
Aku pamit tuk sementara darimu

Moga-moga senja hari aku kembali
Membawa semangat baru untukmu
Agar malam menjadi kesempatan untuk bertemu kembali
——————————-
*obrolan fajar

PA, 24/9/2012
Gordi Afri

Post a Comment

Powered by Blogger.